Hoe kunnen we je helpen?


Kan ik als particulier bij Okhuysen bestellen?
Ja, dat kan. Wij leveren naast toprestaurants door heel Nederland ook aan particulieren. Bestellen kan eenvoudig via de webshop op deze site. Liever persoonlijk contact? Neem dan contact met ons op via 023-5312240 of vineus@okhuysen.nl.

Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
Wil je je bestelling wijzigen of annuleren, neem dan telefonisch contact met ons op via 023-5312240, dan kunnen wij je direct helpen. Indien de bestelling al betaald is, storten wij het bedrag zo spoedig mogelijk terug.

Hebben jullie ook een winkel?
Ja, onze sfeervolle wijnwinkel vind je aan de Gierstraat 34 in het centrum van Haarlem. Bezoek ook eens onze 150 jaar oude wijnkelders onder de winkel. Hier worden de cursussen en proeverijen gehouden. Zie: okhuysen.nl/cursussen/

Kan ik ook wijnen in het magazijn kopen?
Ja, dat kan. Je kunt de bestelling bij ons doen en de wijnen direct meenemen, handig. Betalen kan direct of op rekening. Met uitzondering van zaterdag in verband met de beperkte bezetting. Ophalen op zaterdag kan natuurlijk wel.

Hoeveel wijnen moet ik minimaal afnemen?
Er geldt geen minimale afname voor je bestelling. Ook voor losse flessen kan je bij Okhuysen terecht.

Ik kan een bepaalde wijn op jullie website niet vinden.
Via de webshop kun je op veel verschillende manieren zoeken, weet je bijvoorbeeld niet de naam van de wijn maar wel de druif, zoek dan op druifsoort. Ben je op zoek naar bijvoorbeeld Spaanse wijn, selecteer je bij land van herkomst Spanje. Zo geldt dat ook voor de regio, het domein (wijnhuis), type wijn (rood, wit ed.), prijs, certificering en inhoudsmaat. Mocht je toch de wijn niet kunnen vinden, laat het ons weten via de chatfunctie op onze website, 023-531 2240 of vineus@okhuysen.nl, dan helpen wij je graag!

Kan ik de Vinée Vineuse ook digitaal ontvangen?
Ja, dat kan. Laat het ons weten via 023-5312240 of vineus@okhuysen.nl. Dan passen wij dit voor je aan.

Er zit geen factuur bij mijn levering?
Je ontvangt de factuur op het moment dat wij van onze bezorgdienst hebben vernomen dat de bestelling correct is afgeleverd. Deze zit dus niet bij de bestelling zelf.

Waneer krijg ik de factuur?
Zodra wij van de bezorgdienst gehoord hebben dat de levering in alle tevredenheid is gedaan, maken wij de factuur op. Deze ontvang je uiterlijk voor het einde van de maand van je bestelling.

Ik heb een machtiging opgegeven, wanneer wordt het bedrag geïncasseerd?
Met een machtiging hebben we te maken met de verwerkingstijd bij de bank. Houd rekening met ongeveer 10 tot 16 werkdagen voor het bedrag van je rekening afgeschreven wordt.

Hoe snel moet ik de factuur betalen?
Graag binnen 14 dagen na ontvangst.

Kan een factuur digitaal en/of per post verstuurd worden?
Ja, dat kan beide. Geef bij je bestelling via de telefoon of email door wat jouw voorkeur heeft. Bij webbestellingen die niet direct betaald worden, komt de factuur standaard via de e-mail binnen.

Wat is het rekeningnummer van Okhuysen?
Ons rekeningnummer is NL56 INGB 0670 8139 58. Vermeld bij het betalen altijd jouw klant- en factuurnummer.

Hoe kan ik contact opnemen met Okhuysen?
Okhuysen is telefonisch te bereiken van maandag tot vrijdag van 09.00 tot 17.30 uur via 023-5312240. Daarnaast zijn wij te bereiken via vineus@okhuysen.nl of tijdens kantooruren op de chatfunctie van onze website.

Tot hoe laat is de winkel open?
Onze winkel aan de Gierstraat 34 in Haarlem is geopend van dinsdag tot en met vrijdag van 9.30 uur tot 18.00 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 17.30 uur.

Tot hoe laat is het magazijn open?
Ons kantoor en magazijn aan de Küppersweg 19 in Haarlem is van maandag tot en met vrijdag geopend van 9.00 uur tot 17.30 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 12.00 uur.

Wat zijn de bezorgkosten en wanneer betaal je geen bezorgkosten?
De bezorgkosten bedragen € 6,95. Bij een bestelling vanaf € 140,00 of minimaal 24 flessen wordt de bestelling gratis thuisbezorgd.

Hoe laat wordt mijn bestelling bezorgd?
Op de dag van levering ontvang je van onze transporteur een sms bericht met een tijdslot. Liever een specifiekere tijdsindicatie? Deze kun je op de dag van levering opvragen via 023-5312240.

Is levering naar het buitenland mogelijk?
Ja, naast Nederland bezorgen wij ook in België. De bezorgkosten hiervoor bedragen € 6,95. Bij een bestelling vanaf € 350,00 of minimaal 36 flessen wordt de bestelling gratis thuisbezorgd. Wil je de bestelling in een ander land laten bezorgen, neem dan contact met ons op via 023-5312240 of vineus@okhuysen.nl en informeer naar de mogelijkheden.

Wat zijn de kosten van levering naar het buitenland?
De bezorgkosten in België bedragen € 6,95. Bij een bestelling vanaf € 350,00 of minimaal 36 flessen wordt de bestelling gratis thuisbezorgd. Wil je de bestelling in een ander land laten bezorgen, neem dan contact met ons op via 023-5312240 of vineus@okhuysen.nl en informeer naar de mogelijkheden.

Ik wil graag een afwijkend afleveradres invullen?
Bestel je via je persoonlijke account? Klik in het bestelproces bij de stap adresgegevens op wijzigen onder afleveradres. Bestel je zonder registratie? Klik in het bestelproces bij stap gegevens het vinkje Factuur- en afleveradres zijn hetzelfde uit en voer hier het afwijkende afleveradres in.

Kan ik mijn bestelling ook ophalen?
Kom je niet tot het bedrag voor gratis bezorging of wil je liever niet op je bestelling wachten, dan kun je deze uiteraard ook ophalen bij ons magazijn aan de Küppersweg 19 in Haarlem. Openingstijden zijn van maandag tot en met vrijdag van 9.00 uur tot 17.30 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 12.00 uur.

Wanneer komt mijn wijn binnen?
Indien de wijn op voorraad is, kan de wijn (vóór 12.00 uur besteld) de volgende werkdag geleverd worden. Bij online bestellingen kun je een gewenst levermoment kiezen in het bestelproces. Op de dag van levering ontvang je een sms bericht van onze (externe) transporteur met een tijdslot. Wil je een nog specifiekere tijdsindicatie, kun je die via 023-5312240 op de dag van levering opvragen.

Wat moet ik doen als er iets mis is met mijn levering? (verkeerde levering, schade ed.)
Wij doen er alles aan om de wijn in perfecte omstandigheden af te leveren. Mocht er onverhoopt toch iets mis zijn met de bestelling, neem dan direct contact met ons op via 023-5312240 en wij zullen het oplossen. Dit geldt ook als de wijn niet goed is of niet naar smaak. Laat het ons weten en we zoeken samen naar een vervangende fles of je krijgt desgewenst je geld terug. Wij werken ook met een externe bezorgdienst, dus neem met ons contact op en niet met de desbetreffende partij.

Wanneer is Proeven tussen de Stellingen?
Twee keer per jaar (voor- en najaar) zijn de deuren van ons magazijn geopend voor alle wijnliefhebbers. Er staan dan 200 wijnen van onze producenten open om te proeven. Onze producenten vertellen je graag alles over hun wijnen. Kijk op onze website voor de aankomende editie: okhuysen.nl/agenda/.

Hoe kan ik mij aanmelden voor Proeven tussen de Stellingen?
Aanmelden kan via het inschrijfformulier op onze website, telefonisch via 023-5312240 of vineus@okhuysen.nl. Wij horen graag op welke dag en met hoeveel personen je komt proeven.

Is de proeverij gratis toegankelijk?
Ja, de proeverij is gratis toegankelijk. Wel horen wij graag op welke dag en met hoeveel personen je komt proeven. Aanmelden kan via het inschrijfformulier op onze website, telefonisch via 023-5312240 of vineus@okhuysen.nl.

Kan ik direct mijn bestelling meenemen tijdens Proeven tussen de Stellingen?
Helaas is dat niet mogelijk. De proeverij is tussen de stellingen, waar alle wijnen opgeslagen liggen. Wel kun je aangeven bij het inleveren van je bestelformulier welke dag het beste voor jou uitkomt voor bezorging of om op te halen. Bovendien zijn alle wijnen tijdens de proeverij te verkrijgen met 10% korting!

Moet ik direct mijn bestelling betalen?
Nee, je kunt kiezen voor het ontvangen van een factuur of een éénmalige machtiging afgeven.

Hoe bestel ik geschenkkisten?
Makkelijk een offerte op maat opvragen kan via okhuysen.nl/relatiegeschenken, telefonisch via 023-5312240 of via vineus@okhuysen.nl. Voor de feestmaand hebben wij diverse voorgeselecteerde (relatie)geschenken. Deze zijn vanaf 1 november te bestellen via dezelfde link.

Hebben jullie ook geschenkverpakkingen?
Ja, wij hebben ook geschenkverpakkingen. Er zijn flessenkisten geschikt voor 1,2,3,4,6 en 12 flessen en wij hebben luxe rode geschenkdozen geschikt voor 1,2 en 3 flessen. De geschenkverpakkingen zijn online te vinden via: okhuysen.nl/wijn/overig/geschenk/.

Kan ik een persoonlijke wens of kaartje toevoegen aan de geschenken?
Ja, dat kan. Wij kunnen een persoonlijke wens of boodschap drukken op onze with compliments kaartjes. Ook kun je een eigen wenskaart afgeven/ opsturen. Wij zorgen ervoor dat deze tezamen met een wijnomschrijving in het kistje wordt opgenomen.

Kan ik het logo van mijn bedrijf laten bedrukken op de geschenkkisten?
Ja, dat kan. Houdt er wel rekening mee dat je eenmalig (hoge) instapkosten betaald. Wij moeten dit namelijk uitbesteden. Neem contact met ons op voor de juiste prijzen via 023-5312240 of vineus@okhuysen.nl.

Kan ik ook één of enkele geschenkkistjes bestellen?
Ja, dat kan. Wij hanteren geen minimale afname. Ook voor de verzending van één enkele kist ben je bij Okhuysen aan het juiste adres.

Worden de geschenkkisten op één centrale plek geleverd?
Bestellingen kunnen centraal, op één plaats afgeleverd worden, maar ook direct bij de relaties. Dit kan in zowel binnen- als buitenland. Neem contact met ons op voor de verzendkosten via 023-5312240 of vineus@okhuysen.nl.

Wat houdt voorverkoop eigenlijk in?
Een voorverkoop houdt in dat er van een heel specifieke groep wijnen (Bordeaux, Italië, Verget ed.) vooraf besteld kan worden. Doordat er vooraf besteld en betaald wordt, kunnen wij heel gericht inkopen. De klant profiteert hierdoor van zeer aantrekkelijke voorverkoopprijzen.

Wat zijn de garanties voor levering?
Wijnen uit een voorverkoop kunnen binnen de looptijd van de actie besteld worden. Na betaling is de reservering definitief. En dus de garantie van levering. Per voorverkoop verschilt de leveringstijd. Dit kan zijn van een aantal maanden in het geval van bijvoorbeeld Italië tot bijna twee jaar in het geval van Bordeaux.

Waarom moet ik betalen, want ik krijg de wijn pas over twee jaar?
Door vooraf te betalen, helpen wij de chateaus en domeinen hun wijnen te voorfinancieren. Hierdoor kunnen wij inkopen tegen een lagere prijs. Door – als consument – vooraf te betalen, verzeker je je van het bezit van deze veelal schaarse wijnen en betaal je bovendien de laagst mogelijke prijs.

Kan ik wijnen in opslag laten nemen?
Ja, dat kan. Ben je zelf niet in de gelegenheid om wijnen op te slaan, door bijvoorbeeld te weinig ruimte of geen optimaal klimaat om wijnen in te bewaren. Wij bewaren je wijnen graag zorgvuldig voor je in onze geklimatiseerde opslag. Geef bij je bestelling aan welke wijnen je in opslag wil laten nemen.

Wat zijn de kosten van opslag?

Wij nemen volle dozen of kisten wijn in opslag voor € 0,55 per fles per jaar.



Wat moet ik doen als ik (een doos) wijn heb gekocht die ik niet lekker vind?
Bij Okhuysen heb je altijd de garantie van de lekkerste wijn voor jou. Is de wijn kwalitatief niet in orde, of gewoon niet naar jouw smaak? Laat het ons weten en wij nemen de (ongeopende) flessen retour en zorgen voor een vervangende wijn. Liever je geld terug? Ook geen probleem, dat is de Okhuysen wijngarantie.

Inloggen

E-mailadres:
Wachtwoord:
Wachtwoord vergeten
Registreren
Inloggen

Nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste wijnnieuws?

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief!
U bent opgenomen in het abonneebestand. Hartelijk dank voor uw aanmelding!